E-mailmarketing is een online marketingstrategie en online verdienmodel waarbij bedrijven e-mails gebruiken om hun producten of diensten te promoten, klanten te informeren en relaties op te bouwen met hun doelgroep. E-mailmarketing kan diverse vormen aannemen, zoals nieuwsbrieven, verkoopmails, follow-up e-mails en meer. Het doel is om een publiek te bereiken dat reeds geïnteresseerd is in het merk of de aangeboden producten en diensten en hen te overtuigen om actie te ondernemen, zoals een aankoop doen of zich inschrijven voor meer informatie.
E-mailmarketing is een krachtig marketinginstrument voor bedrijven omdat het hen in staat stelt om op een directe en persoonlijke manier te communiceren met hun doelgroep. Bovendien kunnen ze gerichte en gepersonaliseerde berichten sturen die relevant zijn voor de ontvangers. Zo kunnen bedrijven op een efficiënte manier klanten informeren over nieuwe producten of diensten. En herinneren aan hun verlanglijstje en hen informeren over exclusieve kortingen.
Met een e-mail funnel volgens het AIDA model verleid je potentiële klanten om jouw producten en diensten af te nemen.